Mach-E Forum | Ford Mustang Mach-E Forum and News banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
MME, Infinite Blue, Premium, RWD, ER.
278 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hej,

Er der nogen i dette forum fra DK, der har bestilt en Mach-E?

Er lidt spændt på at høre hvordan det ser ud med tidshorisont for levering og priser i DK?

DBH :)

---

Hi there,

Anyone in the forum from Denmark, who ordered a Mach-E?

I'm curios to hear about delivery estimates and pricing in Denmark.

Best :)

·
Registered
4 Posts
Not yet.
Latest info (as of this morning) was pricing are to be published end of January 2021.

Guess that's the first thing needed to order at vehicle. Delivery in Q3 (another important factor)

Hej,

Er lidt spændt på at høre hvordan det ser ud med tidshorisont for levering og priser i DK?

---

Hi there,

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Not yet.
Latest info (as of this morning) was pricing are to be published end of January 2021.

Guess that's the first thing needed to order at vehicle. Delivery in Q3 (another important factor)
Q3 - auch... well, I’ve been waiting for more than a year for mine now 😉

I’m sure they’re recalculating the prices with the new changes in the Danish auto-taxes.

I wish I could bring mine when we move back home, but of course the charging systems are different across the continents 🙄

·
Registered
4 Posts
Denmark is a small market indeed.
I fear the boss of the family will demand that we go buy the ID.4 instead.

I guess one could import it, but charging wise it would be a hassle I fear

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Denmark is a small market indeed.
I fear the boss of the family will demand that we go buy the ID.4 instead.

I guess one could import it, but charging wise it would be a hassle I fear
I understand. The ID4 is nice... but not as sporty as the MME. but I guess ID4 has a faster delivery - and would be cheaper?

Curious to see the standard features and package options in the European version of the MME.

·
Registered
4 Posts
That's a major factor indeed. The tech packages and colours seem a tad higher than German or Norwegian prices, which is odd. Just odd.

It would still be a higher ME price than for instance a VW ID.4 (starting price of 320.000kr.).

Mercedes EQA 250 are starting at 400.000kr. like the smalleste version of the ME.

Volvo new EV are yet to set the prices on the Danish market.

So all in all there seem to be quite a few EV SUV around the same price levels, none of them as cool looking as the Ford ME IMO.

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #8 ·
That's a major factor indeed. The tech packages and colours seem a tad higher than German or Norwegian prices, which is odd. Just odd.

It would still be a higher ME price than for instance a VW ID.4 (starting price of 320.000kr.).

Mercedes EQA 250 are starting at 400.000kr. like the smalleste version of the ME.

Volvo new EV are yet to set the prices on the Danish market.

So all in all there seem to be quite a few EV SUV around the same price levels, none of them as cool looking as the Ford ME IMO.
I agree. I definitely like the MME better than the ID family and the EQA. I’m not a fan of Google, so Volvo and Polestar are out of the question - and so will Ford be going forward as well I guess. Too bad.

The price in DK (however lower than anticipated) is still extremely high compared to what I have to pay in the US. My order in Denmark would be about DKK 506K - here it’s about DKK 305K

Odd thing with packages... I wonder if it has to do with the taxes as well, as the packages are added at the factory and thus full taxable?

·
Registered
3 Posts
Har bestilt den i dag ;)
Hej,

---

Hi there,

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #10 · (Edited)
Har bestilt den i dag ;)
Fedt!!! Jeg er mega glad for min. Har kørt fra Madison, Wisconsin til Key West og retur i denne uge. (5600km) Den kører som en drøm og holder omkring 190-220miles (305-350km) på 80% ladning. Længst i varmen sydpå. Hvilken har du bestilt? Og hvornår kan du forvente levering?
Vores er baghjulstrukket med det store batteri.

·
Registered
4 Posts
Jeg bestilte vores i går.
Desværre var Carbonized Grey ikke en mulighed, så det blev en iconic silver.
Levering påstås at være 30ugers tid, dvs. November 2021. -bare den kommer før jul så er jeg glad.
RWD, stort batteri.

Alt godt kommer vel til de som venter, siges der.

Fedt du er glad for din Puller. Er der noget extra udstyr, som du vil anbefale?

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Jeg bestilte vores i går.
Desværre var Carbonized Grey ikke en mulighed, så det blev en iconic silver.
Levering påstås at være 30ugers tid, dvs. November 2021. -bare den kommer før jul så er jeg glad.
RWD, stort batteri.

Alt godt kommer vel til de som venter, siges der.

Fedt du er glad for din Puller. Er der noget extra udstyr, som du vil anbefale?
Det lader til de har fået styr på produktionen, så mon ikke november holder? :)
Det eneste jeg har tilføjet er de originale All-Weather-Mats.
Jeg ville gerne have træk på til en cykelholder etc, men den mulighed findes ikke her i usa desværre. Ellers har den alt jeg har behov for. Iconic Silver er flot! Held og lykke med den.

·
Registered
3 Posts
Fedt!!! Jeg er mega glad for min. Har kørt fra Madison, Wisconsin til Key West og retur i denne uge. (5600km) Den kører som en drøm og holder omkring 190-220miles (305-350km) på 80% ladning. Længst i varmen sydpå. Hvilken har du bestilt? Og hvornår kan du forvente levering?
Vores er baghjulstrukket med det store batteri.
Jeg har valgt AWD med stort batteri samt teknik+ pakke. 30 uger er levering men lad os nu se. Er dog i tvivl om jeg skal vente til GT versionen kommer...

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Jeg har valgt AWD med stort batteri samt teknik+ pakke. 30 uger er levering men lad os nu se. Er dog i tvivl om jeg skal vente til GT versionen kommer...
Da vi bestilte vores for over et år siden var GT foreventet leveringsklar medio 21. På vores Premium fik vi en oprindelig levering i okt-nov 20 så vi var ok med at “nøjes” og få bilen 7-8mdr tidligere. Det endte så med at vi fik bilen i april 21 pga. Covid og chip-mangel.
Vores RWD har rigeligt spark og en AWD har mere, så jeg ville ikke vente yderligere på en GT. Men den er selvfølgelig stylet lidt mere.

·
Registered
278 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Så står den til ”på vej” ;)
Gad vide hvor mange som har fået den i DK
Fedt. Er det “på vej” fra Mexico? For så går der vel lidt tid inden den kommer til DK.

Er der overhovedet nogle MME’s i DK endnu? Jeg ved der er en del i Norge, men i DK?

Vi har lige rundet 10.000 miles i går og er stadig suuuuper glade for vores.

1 - 16 of 16 Posts