Ik kan in de handleiding niet vinden waar staat dat je niet mag laden bij een laadstation van meer dan 150 kW. De specificaties van de Mach-E zeggen dat hij oplaadt met een piek van 150 kW, maar dat is niet hetzelfde als zeggen dat je niet mag laden bij een station dat meer vermogen kan leveren. De auto onderhandelt met de DC-snellader om op te laden met het hogere vermogen dat hij aanvraagt of het maximum dat het laadstation kan leveren.
Als je oplaadt bij een 350 kW-lader, heb je een grotere kans om daadwerkelijk een piek van 150 kW te bereiken.
In mijn ervaring piekt het meestal rond de 120 kW als ik aansluit op een 150 kW Electrify America-station, maar ik krijg een hogere piek (iets meer dan 150) op een 350 kW EA-lader. Ik neem aan dat de 150 kW-lader een stroomlimiet heeft die lager is dan wat de Mach-E zou willen ontvangen bij lage laadstanden.
Als je bij een lage batterijstatus bij het laadstation aankomt, bespaar je een paar minuten tijd door je aan te sluiten op een 350 kW-unit in plaats van een 150 kW-unit. Als je meer dan 50-60% geladen bent, kun je met het hogere beschikbare vermogen niet sneller opladen, omdat de auto minder vermogen aanvraagt naarmate de laadstatus van de batterij toeneemt. Boven de 80% daalt het als een steen, dus op dat moment ben je vooral een lader aan het bezetten...